Indian Scout 101 zijspan

Deze Indian Scout is uit 1930 is een ware legende. Voor vele is dit zelfs de beste Indian motorfiets ooit gebouwd.

Hij is de opvolger van de Indian Scout uit 1920. De Indian Scout 101 is gebouwd van 1928 tot 1931. Vrij kort dus, daarmee zijn ze dan ook zeldzaam. Als solo motor is deze ongelooflijk stabiel door het lange frame en lage zwaartepunt. Dit verklaart ook dat juist dit type veel werd gebruikt door steile wand rijders…
en nog steeds!

Gas geven gaat met de linkerhand, schakelen met een pook rechts. De koppeling wordt bediend met de linkervoet. Ontsteking wordt geregeld met de rechterhand. Het rijden ermee vergt enige gewenning.

Het motorblok is een V- twin van 610 cc, boring x slag is 70 x 78 mm. De 101 heeft drie versnellingen. Verring is voor met bladveren, achter is er geen vering.

Wij konden de combinatie in 2015 aanschaffen en daarmee is ook een lang gekoesterde wens uitgekomen.

De motor wordt beperkt ingezet voor zijspanritten.

Terug naar alle zijspannen